Czym jest OTT?

OTT to dostarczanie treści telewizyjnych przez Internet w standardowym zamkniętym systemie telewizyjnym. Użytkownicy nie muszą subskrybować tradycyjnego dostawcy telewizji kablowej lub satelitarnej, aby oglądać treści telewizyjne, gdzie darmowe filmy online są dostępne przez całą dobę. Zwykle wideo jest dostarczane w formacie strumieniowym lub wideo na żądanie (VOD).  

Telewizja liniowa a OTT?

Rozwój CTV i OTT doprowadził do zjawiska znanego jako „przecinanie przewodu”, które odnosi się do rosnącej tendencji konsumentów do rezygnacji z tradycyjnych abonamentów kablowych na rzecz innych formatów transmisji strumieniowej lub VOD. Telewizja liniowa to tradycyjny system, w którym widz ogląda zaplanowany program telewizyjny w czasie jego nadawania i na oryginalnym kanale. Można go również nagrać za pośrednictwem DVR i obejrzeć później. Telewizja linearna nadal ma największy rynek, jednak zasięg jest fragmentaryczny z powodu coraz bardziej konkurencyjnego, zaawansowanego krajobrazu telewizyjnego.

OTT jest mechanizmem dostarczania treści telewizyjnych online, zwykle za pośrednictwem transmisji strumieniowej lub wideo na żądanie. CTV to urządzenie używane do oglądania treści telewizyjnych online, takie jak smart TV lub konsola do gier. Dzięki rOTT i CTV możesz dotrzeć do widzów poza zasięgiem tradycyjnej telewizji linearnej. Wzrost oglądalności OTT i CTV stwarza również markom bardziej znaczące sposoby na nawiązanie kontaktu z docelową publicznością we właściwych momentach, wykorzystując duży wpływ oglądania telewizji z precyzją targetowania w technologii cyfrowej. Dla odbiorcy bardzo ważny jest fakt, że darmowe filmy online są poprzedzane reklamami, a nie – nieustannie nimi przerywane.

Perspektywy rozwoju OTT-TV

Pomimo silnej pozycji klasycznej telewizji naziemnej, kablowej i satelitarnej, w ostatnim czasie nastąpił aktywny rozwój alternatywnych metod organizacji dostarczania treści do konsumenta końcowego. W szczególności najbardziej rozpowszechnioną technologią jest IPTV. Jednak pomimo szeregu zalet tej technologii, gracze na rynku alternatywnym coraz bardziej zwracają uwagę i preferują inny, również stosunkowo młody sposób organizacji dostarczania treści – OTT-TV.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *